Frilansande Copywriter

Magnus Carlsson är en av Sveriges mest anlitade copywriters. Magnus har en bakgrund inom journalistik, men har i över tio års tid arbetat som frilansande copywriter. I dag driver Magnus företaget Firetiger, som skriver copy till både B2B och B2C.

Copywriter i Göteborg

Letar du efter en vass copywriter i Göteborg? Då är Firetiger bolaget för dig. Firetigers grundare Magnus Carlsson är baserad i Göteborg och levererar regelbundet copy till små och stora företag och organisationer. Även om Magnus är en copywriter baserad i Göteborg tar han också många andra håll i landet och världen – eller helt på distans.

Kundcase

Icebug

coaching
E-handel
kreativitet
marknadsföring
strategi

Historien om hur en E-handel växte fram – och samtidigt satte varumärket på världskartan.

I början av 2020 bestämde sig skoföretaget Icebug för att göra en storskalig digital omställning. Från att ha varit i princip obefintliga online började Icebug sakta men säkert bygga en egen digital tillväxtmaskin. Icebug har sedan dess varit en del av teamt vars uppdrag är att stärka varumärket och accelerera den egna E-handeln. Det har gett fenomenala resultat.

Frilansjournalist eller copywriter?

En fråga Firetiger ofta får är när man ska anlita en frilansande copywriter och när man ska anlita en frilansjournalist. Genom att anlita Firetiger behöver du inte fundera – Magnus på Firetiger har nämligen båda titlarna på CV:t. Sedan 2010 har Magnus arbetat med allt från grävande journalistik till hyperkommersiell reklam, vilket gör att Firetiger kan täcka in ett brett spektrum av texter.

Erfarenheterna från journalistiken är extra värdefulla när någon ska intervjuas, till exempel till ett kundcase, ett VD-ord eller en artikel på en hemsida, medan erfarenheten som copywriter och UX-writer kommer till stor nytta vid produktion av copy till annonser och digital marknadsföring.

Copywriter engelska

Magnus Carlsson är en copywriter som skriver copy på både svenska och engelska. Magnus har över 10 års erfarenhet av att skriva på engelska, vilket gör att du kan vara trygg i att texten du får inte bara är bra – den är dessutom grammatiskt korrekt.

Kundcase

Simplify

Copy
strategi
content marketing
marknadsföring

Simplify och Firetiger har samarbetat sedan början av 2020. Med Firetigers häjlp har Simplify stärkt sitt varumärke, lanserat en ny hemsida och tagit sitt marknadsföringsarbete till nya nivåer.

Dags att anlita en frilansande copywriter?

Tveka inte att kontakta Firetiger om du vill beställa copy i världsklass. Vår copywriter Magnus Carlsson har lång erfarenhet av att producera texter till alla tänkbara kanaler. Firetigers copy kännetecknas av att den alltid är träffsäker, värdeskapande och kostnadseffektivt producerad.

Vad ska man tänka på när man anlitar en frilansande copywriter?

Att anlita en copywriter är inte svårt. Du betalar, copywritern skriver. Simple as that! Men det finns ändå några saker att tänka på om du vill vårda din relation till copywritern, och samtidigt få ut så mycket som möjligt av din beställning. Var tydlig med din beställning.

1. Var tydlig med din beställning

Vilken typ av text söker ni? Vad är syftet med texten? Finns det några språkliga riktlinjer att förhålla sig till? Ju tydligare brief och feedback du ger, desto bättre resultat kommer du att få.

2. Var ute i god tid

Om du vill anlita en skicklig copywriter behöver du vara ute i god tid – annars kommer din copywriter inte ha tid med ditt uppdrag. Visst, ibland är man ute i sista minuten och då är det bara att ställa frågan, men dina chanser till ett lyckat resultat ökar drastiskt om du har lite luft i schemat.Kvalitet kostar

3. Kvalitet kostar

Bra copywriters kostar pengar. Så enkelt är det. En bra copywriter kostar ofta från 1 500 kr/h och uppåt, men är i regel snabb bakom tangenterna – och levererar alltid ett bra resultat. Beställ hellre färre men bättre texter och sträva efter att använda dem på fler ställen, snarare än att försöka beställa många texter till lågt pris.