Skipperi

https://www.skipperi.se/
PR
strategi

Skipperi ville få mer uppmärksamhet i svensk media. Lösningen blev ett partnerskap med Firetiger.

Ibland kommer det uppdragsförfrågningar där man inte behöver många sekunders betänketid. När man gillar båtlivet och Skipperi hör av sig med behov av hjälp, är ett sådant exempel.

Skipperi är en tjänst för båtdelning, där medlemmar åker så mycket båt de vill mot en fast månadskostnad. Tjänsten växer snabbt och Skipperis medlemmar har i dag tillgång till ca 400 motorbåtar och elbåtar världen över.

Inför båtsäsongen 2023 hörde Skipperi av sig till Firetiger för att få hjälp med sitt svenska PR-arbete. Firetiger tog fram en uppdaterad PR-plan och identifierade viktiga nyckelpersoner att bearbeta.

Under 2023 fick Skipperi uppmärksamhet i de flesta av Sveriges stora medier. Utöver samtliga svenska båtmedier syntes Skipperi i till exempel Dagens Industri, Breakit, TT Nyhetsbyrån och Travel News. SVT gjorde också ett långt reportage om Skipperi där de följde med en ny medlem ut på havet.

”Seriös, snabb och lättsam i kombination. Kontrasterna lyfter. Att testa tankar och idéer i en avslappnad och stundtals skämtsam stämning för att sen kvickt kunna växla över till skarp och precis dialog om (specifik) text och/eller planering ger en effektiv och rolig arbetsprocess. Det får man med Magnus.”

Frej Rydhem

Marketing & Communication Lead, Skipperi Sweden